۷ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

Let's DuckDuckGo

خوب از الان حق انتخاب دارید که با موتور جستجوی bing سرچ کنید یا با موتور جستجوی DuckDuckGo !! 

DuckDuckGo از جستجوی گوگل استفاده میکنه و خروجی بهتری نسبت به بینگ داره. 


+ الان ویکی پدیا رو هم اضافه کردم. هم مستقیم میتونید برید ویکی هم اگر توی نتیجه سرچ لینک ویکی بود.

+ سایت های مورد نظرتون رو پیشنهاد بدید.

۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴۸ نظر ۲۴
یک آشنا

تغییرات جدید سرویس let's Go

اگر نمیدونید سرویس let's Go چیه که به این پست مراجعه کنید. خوب رشد این سرویس خیره کننده بود جوری که توی سه ساعت گذشته ۲۰۰ هزار ریکوئست داشت ! یعنی الان چیزی حدود یک میلیون و اندی درخواست رو پردازش کرده ترافیک رسید به ۱۰۰ گیگ و لود سرور هم تا دلتون بخواد بالا رفت :| برای این سرویس از دسترس خارج نشه تغییرات زیر رو اضافه کردم

۱. تنها میشه برای سرچ استفاده کرد و سایت های فیلتر و خارج از شبکه ملی دیگه باز نمی شوند.

۲. هیچ دامنه ای رو جز bing.com دیگه نمیتونه باز کنه و خطا میده.

۹۸/۰۸/۲۹ ۱۵ نظر ۸
یک آشنا

گزارش وضعیت سرویس Go

فکر میکنم هنوز ۲۴ ساعت از راه اندازی سرویس نگذشته (منظور سرویس Let's Go  هست) ! و احتمالا اعداد رو باید بزرگتر در نظر گرفت! مساله اول بسته شدن سایت گوگل بود که میگفت ترافیک مشکوکی ما از آیپی شما دریافت میکنیم و خدمات دهی رو قطع کرده بود که مجور شدم به جای گوگل از موتور جستجوی bing استفاده کنم - اول فکر کردم گوگل شوخیش گرفته یا من یه جای کار رو اشتباه کردم - امروز داشتم بررسی میکردم که متوجه شدم نه حق داشته ! نمودار زیر رو ببینید :

در ۲۴ ساعت گذشته (همونطور که قبلا گفتم هنوز ۲۴ ساعت از راه اندازی سرویس نگذشته) نیم میلیون درخواست رو سرویس جواب داده. احتمالا به همین دلیل هم هست که گوگل سرویس خودش رو مسدود کرده.

و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ گیگابایت ترافیک مصرف شده که ۸ گیگ اون به سمت سرور رفته و باقی کش شده اند اما ترافیک سرور حدود ۱۲ گیگ بود برای ۲۴ ساعت گذشته چرا که علاوه بر دریافت ۸ گیگ ترافیک کاربرها ۴ گیگ هم ترافیک برای جستجو در بینگ صرف شده.


خوب با این وضع که بریم جلو - صد گیگ ترافیک سرور برای کمتر از ده روز جوابگو است و واقعا امیدوارم که خیلی زودتر از این حرفا اینترنت وصل بشه - برای ۳۰ روز اگر ترافیک و استفاده همین مقدار باشه نزدیک نیم ترابایت ترافیک لازمه !!!!!

یه راه که به ذهنم میرسه برای بهتر شدن (کاهش ترافیک مصرفی و احتمالا پایداری بیشتر) این که فقط جستجو با این سرویس انجام بشه و اگر سایتی داخلی باشه با کلیک روی اون احتمالا با تکیه برشبکه داخلی باز میشه و اگر هم خارجی باشه که هیچی !!
نظر شما چیه ؟

+ البته برای این که سرور قادر باشه درخواست ها رو جواب بده قدرت پردازشی و رم رو چهار برابر کردم - نمیدونم تا کی کافی باشه.
۹۸/۰۸/۲۹ ۲۵ نظر ۱۶
یک آشنا

Let's go google

خوب همونطور که میدونید اینترنت رو کلا تعطیل کردند و میگن که میدونیم مردم سختشونه ! ولی خوب مصلحت است :|
از یه چیزی هم به اسم شبکه ملی اطلاعات اسم می برن که در واقع سایت هایی که سرورشون داخلی هست در دسترس هستند ولی فکر نمیکنن که ملت چطور قراره این سایت ها رو پیدا کنند ؟ من حتی آدرس بانک ملت رو حفظ نبودم چه برسه به سایت های دیگه !!! موتور های جستجوی داخلی هم که فقط بودجه ملت رو هدر بدن و هیچ کاربرد دیگه ای نداشته باشن موتور هایی مثل پارسی جو ، یوز و امثالهم ....
دیشب یکی از نزدیکان میخواست در مورد دارویی بدونه اما هیچ چاره ای نداشت ، یکی دیگه میخواست در مورد نحوه درست کردن فلان کیک اطلاعات داشته باشه که باز هم چنین و....
این شد که ایده راه اندازی سرویس  go.1ashena.ir به ذهنم رسید تا شاید مشکلی رو حل کرده باشم. 
وقتی این دامنه رو بزنید وارد گوگل می شوید و میتونید سرچ کنید(حداقلی که لازمه برای کار های روزمره). 
در نظر داشته باشید که با این سرویس لاگین نکنید چون کوکی رو ساپورت نمیکنه اگر کردید هم مسپولیتش با خودتونه !‌ 
این سرویس فیلتر شکن نیست و سایت های فیلتر رو باز نمی کنه 
اطلاعت شما هیچ کجا لاگ نمیشه - این دلیل نشه که کار خلاف قانون بخواید انجام بدید (مجبور بشم ببندمش)
این سرویس از https استفاده میکنه :)
اگر در مورد پشت پرده این اسکریپت نگرانی دارید سورسش رو توی گیت هاب (یا از اینجا دانلود کنید) ببینید.

آدرس سرویس : go.1ashena.ir

ب.ن : گوگل خطا داد که ترافیک زیاده و سرویس رو قطع کرد - برای همین تغییر دادم به bing
گزارش وضعیت :
۹۸/۰۸/۲۸ ۷۰ نظر ۲۲
یک آشنا

به شکل احمقانه ای همه دارن میرن !!

بلاگرها رو نمیگم ! اون که به جای خود باید راجبش حرف زد 

منظورم آدمهاست که به شکل احمقانه ای دارن از کشور میرن :|

نمیخوام اصلا بحث فلسفی بکنم، هر کسی خودش تصمیم میگیره برای زندگیش

فقط اینو بگم از دیروز ۶ نفر رو برای استخدامی مصاحبه کردم ۳ نفر داشتن میرفتن و نمی تونستن قرارداد ۱ ساله ببندند.

اگه تو فرایند رفتن نباشه آدم این حس که داره از بقیه عقب میمونه بهش دست میده.


ب.ن : این رو هم ببینید بی ربط نیست ؛ تو بذار وقتی غروب شد برو!

۹۸/۰۸/۲۰ ۱۷ نظر ۶
یک آشنا

گونه انسان !

ای کاش گونه انسان به جای اینکه به فیزیولوژی اهمیت دهد، بفکر ایدئولوژی بود!

چیزی که انسان ها رو متمایز میکنه همین ایدئولوژیه اما چیزی که آدم ها مداما آپدیت میکنن فیزیولوژیه (به شدت در ایران)! 

الان هم که به لطف جراحی پلاستیک همه شکل هم شدن و بدلیل .... همه ایدئولوژی ها هم مثل هم شدن

خنده دار نیست واقعا !

۹۸/۰۸/۱۸ ۸ نظر ۱۱
یک آشنا

چرا وبلاگ مینویسیم !!


دو سه چهار روزی است بنا به دلایلی قصد داشتم بلاگ رو تخته کنم و عطایش را به لقایش ببخشم و برم پی کار زورمرگی های خودم - خیلی بالا پایین کردم که این کارو بکنم یا نه ؛ مثل میلیون ها میلیون آدم دیگه که اصلا نمیدونن بلاگ چیه و کجاست و فکر میکنن ته اینترنت همین سوشال مدیا است چند تا لایکی که تو اینستا میکنن و 

چندتا عکسی که میذارند و به لطف سانسورچی های محترم ؛ دیدشون از اینترنت به همین اینستاگرام و پیام رسان های داخلی محدود میشه ! 
اما بلاگ هست تا تاثیر بذاره ؛ همونطور که قبلا گذاشته ؛ همونطور که قراره در آینده بذاره ؛ سوالی که قبل از حذف بلاگ از خودم می پرسیدم این بود که چرا بلاگ مینویسم ؟! 
وقتی جوان تر بودم و خجالتی تر ؛ بلاگ مینوشتم برای پیدا کردن دوست ؛ برای جلب نظر کردن ، برای این که نشون بدم چقدر آدم متفاوتی هستم نسبت به اطرافیانم ؛ همونطور که نوجوان های بلاگ نویس این روزها دنبالش هستن؛ آدم اغلب از اتفاقات روزانه اش مینویسه از هر چیزی که دم دستش هست و به فکرش میرسه تا این که کم کم میگذره و دوران نوجوانی سپری میشه، دغدغه های آدم تغییر میکنه دیگه اونقدری دنبال این نیست که دوست جدید پیدا کنه و میخواد سعی کنه دوست هایی رو که داره حفظ کنه ؛ خط فکریش عوض میشه، اتفاقات هرمونی توش می افته و خلاصه زیر و زبر میشه عالم و دنیاش و شروع میکنه از دغدغه های شخصی خودش بنویسه؛ جوری که محوریت بلاگش میشه خودش!
اما همین که این دوره هم سپری بشه آدم دیگه از خود محوری خارج میشه و به جامعه فکر میکنه، به اطرافیانش به بایدها و نباید ها ؛ به فرهنگ و عرف و هر کوفت و زهرمای که آدم ها رو محدود میکنه تا خودشون نباشن، که باعث میشن از زندگی لذت نبرند و به زنده بودن بسنده کنند، اینجاست که سعی میکنند تاثیر گذار باشند؛ اینجاست که سعی میکنند آرمان های مهم تری رو دنبال کنند و دقیقا همینجاست که بلاگ نویسی واقعی نمود پیدا میکنه ؛ یعنی تاثیر گذاری بر افراد و جامعه.
اینجاست که بلاگر به فردیت خودش فکر نمیکنه و براش اهمیتی نداره که چه بلایی قراره سرش بیاد - خیلی از انتقاد های تند و به جون دل و بپذیره و خودش رو اصلاح کنه تا بتونه تاثیر گذار باشه. تاثیری که هم فرهنگ رو اصلاح کنه و هم صدای جامعه ای باشه که شاید تریبونی برای حرف زدن ندارن.

بارها پیش اومده که بخوام ببندم و برم ولی هر دفعه - چیزی باعث شده که بمونم !! 

- شما بلاگ مینویسید چرا که ...
+ جمله بالا رو کاملش کنید لطفا
++ سهم ما از بلاگ ماندن است


۹۸/۰۸/۰۱ ۱۶ نظر ۱۰
یک آشنا