حدود دو سال پیش 2017 ؛ یک بات تلگرامی نوشتم که برخی وبلاگ های مورد علاقه ام رو ایندکس می کرد و اگر مطلب جدید منتشر می کردن ؛ مطلب رو برام توی تلگرام می فرستاد ؛ اینطوری صرفه جویی زیادی توی زمانم میشد ؛ گفتم خوب ایده بدی نیست و این بات رو توی بلاگ با دوستان به اشتراک گذاشتم که هرکسی دوست داره ازش استفاده کنه ! اما بر خلاف اونچه انتظار داشتم ؛ دوستان اعتراض کردن که حریم خصوصیشون نقض شده !!! (اگر چیزی رو داریم توی نت منتشر میکنیم ؛ یعنی در معرض دید عموم قرار میدیم و دیگه دغدغه حریم خصوصی در موردش داشتن مقداری غیر منطقی است. باری به هر جهت این شد که ربات رو از کار انداختم :/ تا کسی دغدغه نداشته باشه.
امروز داشتم فکر می کردم که  اگر ربات رو جوری تغییر بدم که خود نویسنده بلاگ فقط بتونه بلاگش رو برای دنبال شدن ثبت کنه ؛ شاید این دغدغه رو برطرف کنه :| و از طرفی این ربات مطالب بلاگ شما رو ذخیره کنه و به عنوان یک منبع بک آپ بشه بهش نگاه کرد (اگر خدایی کرده ناکرده اتفاقی افتاد بک اپ از نوشته هامون داشته باشیم) ! و در ضمن کاربر ها بتونن نظر خودشون رو با استفاده از ربات توی بلاگ شما درج کنن (مقداری ژانگولر بازی)! آها هم بلاگ و هم بلاگفا و .... رو پشتیبانی بکنه ^_^
حالا شما به عنوان یک بلاگر اگر چنین رباتی وجود وجود داشته باشه ؛ بلاگتون رو داخلش ثبت خواهید کرد ؟ ؛ و از ان برای خواندن بلاگ هایی که دوست دارید استفاده خواهید کرد ؟

+ ب.ن : اگر تمایل داشتید میتونید با اشتراک گذاری این مطلب نظر دوستان بلاگر دیگه هم بپرسید ؛ اینطور مطئین تر پیش خواهیم رفت.