فکر میکنم هنوز ۲۴ ساعت از راه اندازی سرویس نگذشته (منظور سرویس Let's Go  هست) ! و احتمالا اعداد رو باید بزرگتر در نظر گرفت! مساله اول بسته شدن سایت گوگل بود که میگفت ترافیک مشکوکی ما از آیپی شما دریافت میکنیم و خدمات دهی رو قطع کرده بود که مجور شدم به جای گوگل از موتور جستجوی bing استفاده کنم - اول فکر کردم گوگل شوخیش گرفته یا من یه جای کار رو اشتباه کردم - امروز داشتم بررسی میکردم که متوجه شدم نه حق داشته ! نمودار زیر رو ببینید :

در ۲۴ ساعت گذشته (همونطور که قبلا گفتم هنوز ۲۴ ساعت از راه اندازی سرویس نگذشته) نیم میلیون درخواست رو سرویس جواب داده. احتمالا به همین دلیل هم هست که گوگل سرویس خودش رو مسدود کرده.

و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ گیگابایت ترافیک مصرف شده که ۸ گیگ اون به سمت سرور رفته و باقی کش شده اند اما ترافیک سرور حدود ۱۲ گیگ بود برای ۲۴ ساعت گذشته چرا که علاوه بر دریافت ۸ گیگ ترافیک کاربرها ۴ گیگ هم ترافیک برای جستجو در بینگ صرف شده.


خوب با این وضع که بریم جلو - صد گیگ ترافیک سرور برای کمتر از ده روز جوابگو است و واقعا امیدوارم که خیلی زودتر از این حرفا اینترنت وصل بشه - برای ۳۰ روز اگر ترافیک و استفاده همین مقدار باشه نزدیک نیم ترابایت ترافیک لازمه !!!!!

یه راه که به ذهنم میرسه برای بهتر شدن (کاهش ترافیک مصرفی و احتمالا پایداری بیشتر) این که فقط جستجو با این سرویس انجام بشه و اگر سایتی داخلی باشه با کلیک روی اون احتمالا با تکیه برشبکه داخلی باز میشه و اگر هم خارجی باشه که هیچی !!
نظر شما چیه ؟

+ البته برای این که سرور قادر باشه درخواست ها رو جواب بده قدرت پردازشی و رم رو چهار برابر کردم - نمیدونم تا کی کافی باشه.