خوب ، همه میدونیم که تلگرام رو فیلتر کردن :| ، اما این تنها شروع قضیه است ! 

استفاده شخصی به کنار ، مساله ای که وجود داره ، پشتیبانی مشتری های شرکت ، هست ، نمی تونم بگیم ببخشید ما توی تلگرام پشتیبانی نمی کنیم شما رو برید و سروش نصب کنید ، چیزی که خودمون هم حتی اعتقادی نداریم بهش ! 

در ضمن کلی سرمایه گذاری کردیم برای رباتی که خدماتی رو به مشتری ها ارائه میکنه، اونم چون سرورمون داخل ایرانه از کار افتاده ، کلی سرمایه گذاری ریالی و زمانی روی این ربات انجام دادیم حالا به همین کشکی دست از سرش بر نمیداریم ! 

در ضمن استفاده از فیلتر شکن خیلی کلافه کننده ، هی برای این نرم افزار باز کن برای اون یکی ببند :| ، سرعتش که جای خود دارد که واقعا کنده ، هم بدلیل فیلتر های انجام شده است و هم به دلیل هجوم کاربر ها است ، با دیتای گوشی هم که عمرا وصل بشه :|

چند روزه دنبال سلوشن های مختلفی بودم ، که فیلترینگ رو به نحو احسن دور بزنم ، یعنی با امنیت و سرعت ، امروز راه اندازی کردم ، مقداری قضیه پیچیده شد ، پروتکل های عمومی نظیر Http Proxy و Socks5 رو که کلا از داخل به خارج و برعکسش مسدود کردن برای همین اغلب پراکسی ها جواب نمیدن و دنبالشون نرید  ، پروتکل های L2TP و PPTP و VPN و .... هم که کلا مورد عنایت قرار گرفته :|


اما همیشه راهی هست ، 

هم اکنون دوباره سرویس ها لایو شدن ، زیاد وارد جزییات نمیشم ! در همین حد بدونید که عنوان دقیقا برازنده کاری هست که انجام شده.


زنده‌ام ،هر چه زدی تیغه به شریان نرسید
خیز بردار ببینم‌ خطری هم داری؟
زخم از این تیغ و تبر تا که بخواهی خوردم
عشق من،اَره‌ی تَن‌تیزتری هم داری؟


+ تیتر تکه ای از  شعر از علیرضا آذر